Axelpasset gick kanon!!

Man vakna ganska sent, så det enda man gjorde var att börja ställa in sig för ett brutalt axelpass i vanlig ordning.
Det blev hög volym på Disturbed - Inside the fire ... och sen var det 110% fokus på varje set samt rep som skulle göras innan man skulle åka mot skogsbo. Tror jag är lite träningsskadad, men får fan rysningar ibland när jag tänker på vad som ska göras :)

Började med att köra hantelpress, och värmde upp rejält. Sen blev det

8reps på 40kg hantlar, 10reps på 37,5kg, 8reps på 37,5kg. Ville köra lite mer reps idag, och helst med 40kg hantlarna, men ena hanteln mår verkligen inte bra, och om vilken dag som helst kommer ena sidan lossna, och jag har ingen vidare lust att få minst 20kg järn i skallen. Bara väntar på att ägaren till gymmet ska ta och svetsa fast klossarna igen :)
Det sved så inni helvete efter varje set man körde, knappt så jag ville att axlarna skulle sitta kvar på kroppen.
Efter hantelpressen fick de bli fågelövning, samma sak där...många reps! 15reps 3set och väldigt strikt utförande var det som var viktigt idag. Och efter varje set, visste jag verkligen inte vart ja skulle ta vägen, det brann helt galet mycket i axlarna, och man kände att dom fick en heeel del stryk.

Sedan vidare för att köra axlarna i smithmaskinen. Det gick faktiskt jävligt bra, och vet inte vart orken kom ifrån.
körde först 14reps på 67,5kg. Sedan 2set på 72,5kg, och det blev väl 11a reps i första set (hängde nog mest i ställningen under sista rep), och sen en 10a i 3e set. SMÄRTA SMÄRTA SMÄRTA...UNDERBART

Sen blev det baksida axlar, och man fick bra kontakt där med, och så fort man vilade baksidan så blev det att träna lite "tjurnacke" med hantlar. Var bra tempo rakt igenom passet, och man har fortfarande liiite känningar och är bara allmänt död.
SKÖNT SKÖNT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0